05_E-learning Rozwojówka pierwszy rok c.d.
ROZWÓJ I POTRZEBY NASTOLATKA
A TREŚCI I PROWADZENIE PROGRAMU
WIEK 15 LAT c.d.
TEMATY ZAJĘĆ W PIERWSZYM ROKU
- POZNAJEMY SIĘ
- CO NAS ŁĄCZY?
- TWORZYMY NASZE ZASADY
- ROZMAWIAMY O NASZYCH CELACH I WYZWANIACH
- ODKRYWAMY NASZE MOCNE STRONY
- ROZMAWIAMY O SWOICH OBAWACH
- WSPÓŁPRACUJEMY ZE SOBĄ
- JAK POMAGAMY INNYM?
- CZYM JEST KONFLIKT?
- JAK ROZWIĄZUJEMY KONFLIKTY?
- OD CZEGO ZALEŻĄ NASZE UCZUCIA?
- ZA NAMI PIERWSZY ROK
PRIORYTETOWE POTRZEBY UCZNIÓW W PIERWSZYM ROKU
- BEZPIECZEŃSTWO FIZYCZNE I EMOCJONALNE.
Znam innych i wiem o nich adekwatnie dużo; wiem, czego się spodziewać od ludzi; wiem, co po czym nastąpi; mogę liczyć na wsparcie i ochronę.
- POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI.
Czuję, że nie jestem tu sam; jestem zauważany, oczekiwany i doceniany.
- AUTONOMIA.
Mam poczucie, że decyduję o sobie i w wybranych obszarach moja samodzielność nie jest kwestionowana.
- WPŁYW.
Mój głos będzie co najmniej wysłuchany; są obszary, w których inni liczą się z moim zdaniem.
KOMPETENCJE PROWADZĄCEGO