07_E-learning Rozwojówka drugi rok c.d.
ROZWÓJ I POTRZEBY NASTOLATKA
A TREŚCI I PROWADZENIE PROGRAMU
WIEK 16 LAT c. d.
TEMATY ZAJĘĆ – 2 ROK
- JAK DOBRZE SIĘ KOMUNIKOWAĆ? – CZ.1
- JAK DOBRZE SIĘ KOMUNIKOWAĆ? – CZ. 2
- CZYM JEST ZŁOŚĆ?
- JAK SOBIE RADZIĆ ZE ZŁOŚCIĄ?
- CO NAM I INNYM ROBI HEJT?
- CO ROBIĆ, KIEDY KOMUŚ DZIEJE SIĘ KRZYWDA?
- MY WOBEC ZMIAN KLIMATU, PRZYSZŁOŚCI ZIEMI I LUDZI
- ROZMAWIAMY O NASZYCH POTRZEBACH
- CO NAM POMAGA MYŚLEĆ KRYTYCZNIE?
- JAK WERYFIKOWAĆ INFORMACJE?
- JAK POMAGAĆ W TRUDNYCH SYTUACJACH? – CZ. 1 i 2
- JA W INTERNECIE – ODBIORCA CZY TWÓRCA?
PRIORYTETOWE POTRZEBY UCZNIÓW
- POTRZEBA AUTONOMII
Mam poczucie, że moja samodzielność i niezależność wzrasta, a to pozwala mi dostrzec innych.
- POTRZEBA EMPATII.
Zauważam innych i chcę ich zrozumieć.
- POTRZEBA AKCEPTACJI I UZNANIA…
…dla mojego krytycyzmu i odmienności od zastanego świata. I mojej niezgody na to, jakim ten świat uczynili poprzednicy.
- POTRZEBA BLISKOŚCI I WSPÓLNOTY,
która choć trochę pozwoli mi poradzić sobie z lekiem przed odrzuceniem przez rówieśników i da uczuciowe spełnienie.
- POTRZEBA SZLACHETNOŚCI,
która pozwoli przyczynić się do dobra innych.
KOMPETENCJE PROWADZĄCEGO