STRATEGIE PROGRAMU

Wiodącymi strategiami stosowanymi w programie są:

Strategia edukacji normatywnej, w myśl której w Programie wzmacniane są i kształtowane normy prospołeczne, a także normy powstrzymania się przed używaniem substancji psychoaktywnych oraz normy oparte na rezygnacji z przemocy w rozwiązywaniu konfliktów międzyludzkich, 

Strategie oparte na osobistych wartościach rozwijanych poprzez konfrontowanie, porównanie z wartościami rówieśników w oparciu o dialog, współpracę, rozwiązywanie dylematów moralnych,

Strategia rozwijania umiejętności społecznych poprzez konstruktywne rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji, rozwiązywanie konfliktów, budowanie pozytywnego obrazu samego siebie, samokontrolę, rozpoznawanie emocji i radzenie sobie z nimi, radzenie sobie ze stresem, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, asertywność (także w świecie wirtualnym),

Strategie nastawione na poprawę relacji interpersonalnych i komunikacji między uczniami oraz uczniami i nauczycielami, a także innymi dorosłymi w oparciu o uczenie umiejętności komunikacyjnych oraz samodzielnego i konstruktywnego rozwiązywania problemów przez uczniów.